جمعه 16 خرداد 1404
فرهنگ ایمنی بیمار
دراینجا اشتباهات منجر به تغییرات مثبت می شود : *
پس ارآنکه به منظور بهبودی ایمنی بیمار تغییراتی ایجاد کردیم اثربخشی تغییرات را موجب ارزیابی قرار می دهیم : *
کارکنان در این واحد از یکدیگر حمایت می کنند : *
زمانیکه نیاز به انجام دادن کار زیاد درمدت کوتاهی هستیم همگی به عنوان یک تیم دورهم جمع می شویم تا با کمک هم آن را انجام دهیم : *
دراین واحد کارکنان با احترام با هم برخورد میکنند : *
زمانیکه یک قسمت در یک واحد باکارزیادی روبه رو میشود سایر قسمت های واحد به کمکشان می شتابند : *
هنگامی که اشتباهی رخ میدهدوقبل از تاثیر بر بیمار موضوع فهمیده ودرست میشود همیشه این مورد گزارش میشود : *
وقتی یک اشتباه رخ داد اما آسیب بالقوه برای بیمار نداشت همیشه این موضوع گزارش داده می شود : *
ایمنی بیمار هیچگاه برای کارهای بیشتر فدا نمیشود : *
در این واحد مشکلات مربوط به ایمنی بیمار وجود دارد : *
سیستم ها ورویه های موجود دراین واحد درجلوگیری از بروز خطا به خوبی عمل میکنند : *
کارکنان درصورت مشاهده عملی که ممکنست برای بیمار ایجاد مشکل کند آزادانه وبا صراحت لب به سخن می گشایند : *
کارکنان زمانیکه احساس میکنند اقدامی میتواند ایمنی بیمار را به مخاطره بیاندازد از تذکر دادن وجویا شدن دلیل انجام آن هراس دارند : *
وقتی اشتباهی برای بیمار رخ دادکه میتواندباعث آسیب بیمار شود اما موجب آسیب نشود همیشه گزارش میشود : *
به مادرباره تغییراتی که براساس گزارش های حوادث ناخواسته صورت میپذیرد بازخورد داده میشود : *
ما از خطاهایی که در این واحد اتفاق می افتد مطلعیم : *
دراین واحد ما در رابطه با راه های مقابله با وقوع مجدد خطا به بحث مینشینیم : *
کارکنان احساس میکنند اشتباهاتشان باعث می شود که در مورد آنها طرز فکر تغییرکرده وبه گونه ای دیگر به آن ها نگریسته شود : *
کارکنان نگران این هستند که اشتباهاتشان در پرونده شغلی آنها ثبت شود : *
وقتی حادثه ای گزارش میشود احساس میشود که بیشتر درباره شخص نوشته میشود تا خود مسئله : *
تعداد کارکنان برای انجام کار کافی است : *
کارکنان در این واحد ساعت های طولانی کار میکنند (بیش از زمان ایده آل) : *
ما از کارکنان موقت بیش از حد استاندارد استفاده میکنیم :
مادر وضعیت بحرانی کار میکنیمیعنی سعی میکنیم حجم زیادی ازکاررا با سرعت بسیار زیاد انجام دهیم : *
مدیریت بیمارستان و کاری رابه وجود آورده که ایمنی بیمار راارتقا می بخشد : *
اطلاعات مهم در مورد مراقبت از بیمار اغلب به هنگام تغییر شیفت از دست میرود (گم میشود) : *
اقدامات مدیریت بیمارستان نشان میدهد مسئله ایمنی در بیمارستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده وجز اولویت هاست : *
به نظر میرسد که مدیریت بیمارستان فقط پس از رخ دادن یک حادثه ناخواسته به مسئله ایمنی بیمار علاقه مند شده وتوجه نشان میدهد : *
واحد های بیمارستان به خوبی با هم هماهنگ نیستند : *
کار کردن با کارکنان سایر بخش های بیمارستان برایمان ناخوشایند است : *
همکاری خوبی بین واحدهایی که نیاز به کار با یکدیگر دارند وجود دارد : *
واحدهای بیمارستانی به منظور فراهم کردن بهترین مراقبت برای بیمار به خوبی با یکدیگر کار میکنند : *
در هنگام جا به جایی بیماران از واحدی به واحد دیگر ممکن است بعضی چیزها از قلم بیفتد : *
اغلب در مبادله اطلاعات ما بین بخشهای بیمارستانی مشکل بوجود می آید : *
تغییر شیفت کارکنان در این بیمارستان برای بیماران مشکل ایجاد میکنند : *
سوپروایزر /مدیر این واحد به طور جدی به پیشنهادات کارکنان برای بهبود ایمنی بیمار توجه میکند : *
زمانیکه فشار کار زیاد می شود سوپروایزر /مدیر از ما میخواهد که سریعتر کار کنیم حتی اگر به معنی میانبر زدن (عدم انجام قسمتی از کار )باشد : *
سوپروایزر/مدیر این واحد از مشکلات مربوط به امنیت بیمار که به میزان زیاد رخ میدهد چشم پوشی میکند : *
کارکنان این واحد فعالانه کارهای مختلفی را به منظور بهبود ایمنی بیمار انجام میدهند : *
تصویر امنیتی
متن تصویر امنیتی: *